Ajaccio dag 2

12 september 2023 - Ajaccio, Frankrijk

Vandaag eerst richting De Sanguinaires, een eiland groepje voor de kust bij Ajaccio,ben niet naar de eilanden geweest maar bij het uiterste punt een wandeling gemaakt van 7 km. Gelukkig was het wat bewolkt en nog niet zo warm. Op de eilanden is niet echt veel te doen en kunt alleen met een boot komen vanuit Ajaccio.

Hierna weer terug naar Ajaccio en de stad gaan bezichtigen. Het is een grote stad met veel monumenten en parken. Vooral betrekking op en van Napoleon, dit is namelijk zijn geboorte plaats.

Het ere monument was erg mooi met een prachtig beeld van hem, daarna ook naar zijn geboortehuis/museum geweest. Dit vond ik tegen vallen er was ook nog een mini museum over hem gemaakt van playmoble poppetjes, diorama van zijn veld slagen erg mooi en leuk gemaakt.

Hierna de citadel van Ajaccio bezocht en de haven daar lag een schitterend  jacht, NAIA. Nog even getwijfeld of ik het voor een weekje zou huren maar de EUR 595.000 per week lag net buiten mijn budget helaas. https://www.burgessyachts.com/en/charter-a-yacht/yachts-for-charter/naia-00004626 Echt prachtige jacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ronald Van Delft:
    12 september 2023
    Blijft Iedere dag weer mooi om je verslagen te lezen Jan
  2. Serge:
    12 september 2023
    Jan Bonaparte, mooi verslag idd van je reiservaringen..
    Waar kunnen we je zien in de volgende veldslag..