Basel zoo en Mulhouse

31 augustus 2023 - Basel, Zwitserland

Vandaag begonnen bij de zoo Basel , was de oudste van Zwitserland. Onderweg er naar toe nog even gestopt bij de spalentor dat is een van de 3 overgebleven oude stadspoorten van Basel, volgens vele de mooiste van Zwitserland.

De zoo is was erg mooi, die door de jaren steeds weer vernieuwd wordt en zeer mooie verblijven heeft. Voorbeelden daarvan zijn het apenhuis en vogelhuis. Er waren ook veel  jongen dieren aanwezen. De verblijven waren ook vooral kuilen waardoor je geen last had van hekken en gaas.

Daarna ben ik naar Mulhouse gegaan in Frankrijk , leuke stad met mooi marktplein en prachtig raadhuis en kerk.

Als afsluiting naar het Musée National de l’Automobile – Collection Schlumpf, lag ook in Mulhouse, een prachtig museum en een van de grootste van Europa. Het zijn vooral  auto's tussen 1890-1970. Prachtige wagens stuk voor stuk zon 400/450 stuks. Als topstuk stond er ook een veyron echt gaaf.  er was ook een sectie met oude formule 1 wagens ook erg mooi. Wat ik ook leuk vond was de expositie van louis de funes met een aantal auto's uit zijn vele films. Heel veel foto’s rijker, moest halverwege even mijn fototoestel afkoelen :) :), weer terug naar Basel gegaan om wat eten te koken. Morgen weer richting Mulhouse voor het trein museum en misschien de zoo.

Foto komen wat later online even wat keuze’s maken.

1. Esther Paulussen:
    31 augustus 2023
    Mooie foto's Jan😍
  2. Jan klok:
    Toppie Jantje
  3. Annie:
    Hoy Jan
    Op mijn gemak de foto's bekeken erg mooi maar wel veel
  4. Bo en Boy:
    Mooi Jan! Veel plezier