Bastia dag 2

6 september 2023 - Bastia, Frankrijk

Vandaag naar Cap Corse geweest, ook wel de vinger van Corsica genoemd. De weg langs de kust was prachtig met mooie vergezichten. Onderweg verschillende keren gestopt.

De eerste plaats was Machinaggio, leuk dorp met een mooie haven. Vanuit hier ben ik mijn wandeling over het douanebeambtenpad begonnen. Deze loopt langs kust naar de Maria capel en eventueel nog verder rond op Corse. Ik ben tot de kapel gegaan dat was ongeveer 12 km, een prachtige route over stranden, duinen en laag struikgewas. Het was goed te doen langs de kust waar het gelukkig behoorlijk waaide wat het erg aangenaam maakte. Temperaturen lopen hier toch op naar 33 graden.

Na deze wandeling nog een paar kleine dorpjes bezocht, Barcaggio – Poretto, was erg leuk om op de zeer smalle binnen wegen te rijden met prachtige uitzichten.

1. Martin:
    6 september 2023
    Mooi parcours afgelegd. Red je je nou een beetje met de Franse taal? Gelukkig spreken ze daar naast Frans ook nog Corse… 🫣
  2. Jan:
    Ja echt heel mooie route, maar Frans nee en hier is het inderdaad nog anders. En ze spreken ook geen Engels maar ja via Google translate lukt het wel. En anders zwaai ik met mijn creditcard en gaan alle deuren open😃😃
  3. Trang Chau:
    7 september 2023
    Ziet er heel mooi uit buurman! 😍 Geniet daar nog voor je het weet zie je mij weer 😝