Bastia dag 3

7 september 2023 - Bastia, Frankrijk

Vandaag naar Saint-Florent, een mooie grote havenstad. Er lagen prachtige jachten en zeilboten. Vanuit hier vertrokken met de speedboot om de mooiste stranden van Corsica te bezoeken.

Ik kwam aan bij Plaga de Loto, prachtig wit zandstrand met helder blauw zee water, hier is verder dan ook niks geen restaurant/bar etc. Het is ondanks het komen en gaan van de watertaxi’s nooit echt druk hier. Prachtig vertoeven. Na een uur ben ik naar het 2e strand gewandeld een prachtige wandeling langs de kust met wat klimwerk erin, de grille steile rotsen waren prachtig om te zien.

Na een uur kwam ik aan bij Plaga de Saleccia, dit strand doet Caribisch aan en is wat drukker dan de eerste. Echt prachtig strand en kraak helder water. Na een 2 uur terug om de speedboot weer naar de haven te pakken.

Onderweg terug naar het hotel nog een file gehad en moesten omkeren want een slimme vrachtwagen chauffeur dacht dat ie wel door de bergpas kon, nou mooi niet de aanhanger zat muurvast op het weg dek ik ben maar omgekeerd dat ging nog wel even duren ik zei tegen hem je bent een kookworst, tu es une saucisse à cuire.

Als laatste gestopt bij een klein ww2 monument.

Het was een prachtige afsluiting van Bastia, morgen gaan we verplaatsen naar L’lle-Rousse.

Naast de foto’s vandaag ook een paar filmpjes

1. Esther Paulussen:
    7 september 2023
    Prachtige foto's Jan
  2. Diane:
    8 september 2023
    Het ziet er echt mooi uit. Wel lekker dat je met deze temperaturen bij het water zit.
  3. René van Rijen:
    8 september 2023