Calvi

10 september 2023 - L'Île-Rousse, Frankrijk

Vandaag vertrokken naar Calvi, een grote havenstad net zoals Bastia. Alleen vond deze stad veel mooier en schoner en in de haven lagen ook veel luxe jachten. De boulevard aan de haven was erg leuk en gezellig veel restaurants en winkels.

Er is ook een citadel en die was veel groter dan ik dacht, een ware kasteelstad. Via bordjes werd je helemaal rond geleid dat was erg handig en zo kreeg je ook alles te zien. Mooie uitzichten op de beneden stad, haven en zee. Erg gaaf, ook het geboortehuis van Columbus is hier, al hoewel de mening hier over verdeeld zijn. Ik vind de planten ook erg mooi in Corsica en vooral de vele soorten cactussen die bij de citadel ook weer flink vertegenwoordigd zijn.

Hierna een ritje langs de kust gemaakt, Capo Cavallo, wat een schitterend weg boven in de bergen langs de afgrond. Een fenomenaal uitzicht op de strak blauwe baaien met de prachtige rots partijen. Hier boven was ook nog een kleine kerk, ik was net op tijd voor de zondagmis.

Als laatste gestopt in berg dorpje Calenzana, prachtige kerk maar vooral bekend als start punt van de GR20. Dit is een lange afstand wandeling en de poort naar het bergmassief van centraal Corsica.

Morgen gaan we verplaatsen naar Ajaccio.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. René van Rijen:
    11 september 2023
    Ik loop altijd de dienst op zondagmis