Luzern dag 1

18 september 2023 - Luzern, Zwitserland

Vanochtend vroeg aangekomen in Genua, het duurde wel even voordat we van boord waren. De autorit naar Luzern was lastig met veel zware regenbuien en weg werkzaamheden.

Rond 1300 aangekomen bij glasi Hergiswil, een glasfabriek. Heb daar een toer gedaan over de geschiedenis en daarna het museum bezocht. Het glasblazen was echt gaaf om te zien, ik heb zelf ook nog een bol kunnen blazen was erg leuk om te doen en was goed gelukt. Daarna nog even door het dorpje gelopen maar dat was verder niet veel.

Daarna door naar Luzern,wat een schitterende stad is dat. Mooie houten bruggen midden in het centrum en vele vakhuisjes met hele mooie schilderingen erop. De 2 kerken waren ook erg mooi. Luzern ligt ook aan het water en de promenades aan het meer waren leuk en de uitzichten prachtig. Woensdag gaan we terug voor een boottrip.

Hierna naar het hotel gegaan net voor Luzern,Alpnach. Een klein dorpje aan de voet van de berg, prachtige omgeving en uitzicht. Na het eten nog stukje wandelen en de kerk hier was ook erg indrukwekkend verder was er niet veel in dit dorp.