Luzern dag 2

19 september 2023 - Luzern, Zwitserland

Vandaag naar Zurich geweest, ben begonnen bij de zoo. Een erg grote zoo alles zag er top uit, staat ook bekend als de beste zoo van europa. De zoo had verschillende thema’s waaronder een savanne erg mooi groot gebied met Afrikaanse dieren, groot apart olifanten verblijf, tropische regenwoud. Dit laatst was een hele grote hal met planten en verschillende dieren, het was er uiteraard erg warm, er was een mooie looproute en je kon ook naar boven en daar was ook een loop route boven het woud erg gaaf gedaan. Het grote katten verblijf was helaas gesloten die wordt helemaal vernieuwd. Vond dit toch wel een van de mooiere dierentuinen die ik heb bezocht.

Daarna naar de stad, dat was nog even zoeken naar een parkeerplaats. Het is de grootste stad van Zwitserland, ook aan een meer. Daar was ik begonnen erg mooi en gelukkig ook mooi weer. Gezellige promenade met veel zit plaatsen en kleine kiosken. Daarna richting de stad, erg druk met veel dure winkels en restaurants. De 2 kerken van Zurich heb ik ook bezocht maar deze vond ik tegenvallen. Was bij 1 wel naar boven gegaan dat was wel de moeite waard, wel een hele beklimming weer.

Daarna weer terug naar Luzern naar het hotel, wat voorbereiding voor de dagtrip van morgen gedaan.