Ajaccio dag 3

13 september 2023 - Ajaccio, Frankrijk

Vandaag vroeg op om te  vertrekken voor de boot excursie naar de Scandola, een natuur reservaat dat op de Unesco werelderfgoed lijst staat.

Alleen het regende en bij aankomst kreeg ik te horen dat de excursie geannuleerd was ze wilden niet varen vanwege de regen. Erg raar want rond 900 ( vertrektijd, was het al droog en scheen de zon). Ik kon gelukkig via een ander bedrijf de excursie als nog boeken. We vertrokken nu met een ribboot in plaats van een jacht. Dit bleek achteraf veel beter te zijn want je kon de Scandola beter bezichtigingen met deze boot. Je kunt veel dichter bij de kust varen en ook een aantal grotten invaren en tussen verschillende rots partijen door varen. Echt heel gaaf en op de terug weg vol gas was ook erg leuk.

De Scandola was prachtig om te zien schitterende rotsformaties wisselende zich af. Het water is ook hier kraak helder tijdens de toer even nog de vissen eten gegeven erg grappig. Halverwege de toer gestopt bij een heel klein dorpje Girolate dat alleen via boot te bereiken. Een koe op het strand kwam even gedag zeggen.

Na de trip even in Cargese, haven waar de boot vertrok, naar het centrum gelopen een klein dorp maar wel met 2 kerken het enige dorp/stad dat dit heeft in Corsica.

Dit was Ajaccio morgen verplaats ik naar Bonifacio.

Foto’s filmpjes staan online

1. Annie:
    13 september 2023
    Hoy Jan
    Wat een prachtige foto's van de bootreis vooral bij de rotsen geniet er nog maar van
    gr. mam
  2. Esther Paulussen:
    14 september 2023
    Prachtig die rotsen en dat mooie blauwe water