Bonifacio dag 1

14 september 2023 - Bonifacio, Frankrijk

Vandaag naar Bonifacio gereden. Onderweg gestopt bij Filitosa een archeologisch opgraving met allerlei stenen beelden. Je kunt het een beetje vergeleken met het Paas eiland. Was een mooie site en een klein museum erbij.

Daarna gestopt bij Propriano, een mooie grote havenstad, met een prachtige boulevard en een leuk centrum. Hier ook geluncht.

Na de lunch doorgereden naar een verlaten militaire basis aan de kust voor Bonifacio. Was erg mooi om de bunkers en gun emplacement te zien. Het was een zeer goede locatie met een goed overzicht over de hele kust.

Heb hier ook een stuk gewandeld langs de kliffen erg gaaf wel een zwaar pad. Ik zou de route eigenlijk lopen vanuit Bonifacio maar dat was te ver weg want enkele rit was 3 uur. Heb nu alvast de helft gedaan doe ik morgen de andere helft als ik in Bonifacio ben. Wel erg mooi uitzicht op Bonifacio boven op de witte krijtsteen rotsen.

Daarna ingecheckt bij de camping waar we een huisje hebben voor de komende dagen. Mooie grote camping met 2 zwembaden. Na het zwemmen nog even wezen eten in de stad, was een erg goed steak house morgen weer naar toe.