Onderweg naar de veerboot in Livorno

4 september 2023 - Livorno, Italië

Vandaag eerst naar Ducati geweest voor een fabriekstoer en daarna het museum. De toer was erg leuk en blijft apart om te zien hoeveel er geautomatiseerd is allemaal maar er zijn toch nog wat handjes nodig om het in elkaar te zetten. Het museum vond ik niet zo apart was ook erg klein.

Daarna door naar Bologna, leuke stad mooie kerk en vele winkeltjes. De 2 scheve torens waren ook  leuk om te zien.

Hierna nog 1 tussen stop bij het Amerikaanse war cementery. Heel indrukweekend veel soldaten  verloren bij de gothic lijn in het laatste jaar van de oorlog hun leven. De kapel was schitterend met een van mozaïek gemaakte wand en er was ook een landkaart van mozaïek. Het blijft tocht altijd indrukwekkend  hoe alle kruizen altijd perfect in lijn zijn uitgezet. De locatie was ook prachtig op een Toscaanse heuvel.

Daarna naar Livorno voor de Looney Tunes  veerboot naar Bastia ben benieuwd, morgen komen we aan en slapen vandaag aan boord.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. René van Rijen:
    5 september 2023
    Als je nou al weet dat je morgen aankomt, zou je niet beter vandaag wat minder eten opscheppen?