Maranello dag 2

3 september 2023 - Maranello, Italië

Vandaag 2 museums bezocht  eerst het ferrari museum in Maranello, was er 10 jaar geleden geweest maar het is toch groten deels vernieuwd. Er is nu 1 loop route wat een hele verbetering is ook wordt er in de gaten gehouden dat er niet teveel mensen in 1 keer binnen komen. De sectie met supercars was erg gaaf en de formule 1 zaal was ook prachtig. Fabriekstoer ging helaas niet door erg teleurstellend.

Hierna naar Modena geweest voor het museum van Enzo Ferrari  in zijn voormalig fabriek/ huis. Er is een grote doom gebouwd waar echt  juweeltjes van Ferrari 's in staan er was ook een mooie zwart wit film over Enzo in de doom op groot scherm.

Hierna de stad in die was erg groot en 2 prachtige pleinen met behoorlijke scheve kerk/toren. Ook het beeld van Luciano Pavarotti was erg mooi. Het Was wel erg warm vandaag met 35 graden, gauw weer terug naar hotel voor de F1 en MUFC.

Koffer weer gepakt morgen de veerboot op in Livorno, even kijken wat ik nog ga doen ik kan om 20.00 terecht in de haven….