Adventure Island

28 mei 2026 - Universal Studios Island Of Adventure, Florida, Verenigde Staten

Vandaag naar Adventure Island gegaan. Het was al vroeg erg warm. De eerste attractie was The Hulk. De speedpass was weer top, al hadden we even oponthoud omdat iemand het hele karretje had ondergekotst… bah. Maar verder een zinderende rollercoaster, heerlijke lancering om negen uur ’s ochtends.

Daarna Spiderman, een leuke 3D‑attractie. De route ernaartoe is hier altijd al leuk, overal details en theming. Vervolgens de VelociCoaster van Jurassic Park. Mijn god, wat een rollercoaster. Niet normaal. Ik dacht echt een paar keer: ik vlieg eruit. Zo hard, zo snel, en halverwege nog een extra power‑boost. Koekoek.

Toen door naar King Kong. Gelukkig een rustigere ride. Supermooi gemaakt: je zit in een grote bus die door een grot rijdt, met aan beide kanten enorme schermen en natuurlijk special effects. Lekker even bijkomen.

Daarna weer naar de Harry Potter‑wereld. Wat gaaf. Dit keer het kasteel, prachtig gemaakt. Ook Hogsmeade is nagemaakt, heel mooi. De eerste attractie in het kasteel was een rit in een klein karretje, beentjes los en zweven maar. Veel 3D‑schermen, schitterende rit.

Daarna de hoofdact: Hagrid’s Motorbike Adventure. Echt ongelooflijk. Je zit gewoon op een motor. Fantastische rit, ook de omgeving is prachtig gemaakt. Wachttijd was 25 minuten buiten, maar dat was het meer dan waard. Mijn neef op de motor, ik in de zijspan — weer een goede keuze van Jan 😆😆😆. Neefje had de handvatten helemaal fijngeknepen.

Toen zat het park er alweer op. Het is niet zo groot en met de speedpass gaat alles natuurlijk lekker snel. Rond de middag nog naar een shoppingmall gegaan, het is hier bloedheet 🥵🥵🥵. Daarna naar downtown Orlando. Was niet heel veel te zien, maar nog wel een boek gekocht over de Tweede Wereldoorlog in de National Library.

Hierna wat boodschappen gedaan en gegeten. Toen was het weer genoeg voor vandaag.

Morgen Epic. Benieuwd.

Foto’s en video’s staan online.

Foto’s

3 Reacties

  1. Esther Paulussen:
    28 mei 2026
    Omg zijn jullie in die 8baan van foto 527 geweest???😱😱😱
  2. Marcel Pronk:
    28 mei 2026
    ziet er gaaf uit Jan!
    Ben heel benieuwd wat je van Epic Universe gaat vinden. Have fun!
  3. Annie Mulder:
    29 mei 2026
    hebben jij en Stephan ook nog een rustdag??????

Jouw reactie