jasper to banff

23 september 2011 - Banff, Canada

vandaag  naar Bannff gegaan via de icefield highway een fantastisch route met zeer imposante bergen en zeer mooie meren.

De eerste 2 stops was bij de Athabasca falls en sunwapta falls, 2 prachtige watervallen en mooie wandelroute's.

Hierna gestopt voor de Brewster Ice Explorer, dit is een excusie waar je met een grote truck de athabasca glacier op gaat. Het weer was helaas minder. Op de glacier mag je voor 25 minuten uit de truck de glacier op. Was erg leuk maar wel heeeel glad natuurlijk. Het was erg indrukwekkend al dat ijs en de truck was ook indrukwekkend.

Hierna gestopt bij Peyto lake een prachtig meer met een prachtige kleur water, dat van de glacier af komt, heel erg mooi.

Als laatste gestopt bij lake louise ook een glacier meer erg gave kleur van het water en prachtig uitzicht op de bergen erg indrukwekkend.

Het B&B in Bannff is erg mooi en vriendelijke mensen, nog even de stad in geweest. Erg veel winkels en een erg mooi park met de Bow falls.

Morgen dan is het zover mijn 1 uur heli tour over de rockies ben erg benieuwd en hoop dat het mooi weer is......

1. Mamma en Ton:
    23 september 2011
    Hoy Jan
    wij hebben nog dagen/weken nodig om al je verhalen te horen en de Foto's en video's te komen kijken.
    Canada wat een geweldig land!!!!
    Ik vond 1 maand erg lang om alleen daar rond te zwerven maar ik denk dat je er nog wel een maand bij zou willen hebben.
    groetjes mamma en ton