Seaworld
29 mei 2026 - Universal Studios Island Of Adventure, Florida, Verenigde Staten
Vandaag naar SeaWorld gegaan. Het is een soort combinatie van dolfinarium en pretpark. In het eerste aquarium kwamen we meteen bij de haaien en manta’s. Niet normaal hoe groot dat was, echt fantastisch om te zien.
Daarna door naar de dolfijnen, altijd leuk. Hier zaten ook zeeleeuwen en schildpadden. Vervolgens even in de rollercoaster Kraken. Poeha, dat was weer een dikke ride.
Daarna naar de pinguïns. Binnen was het min tien, ik stond te klappertanden, dus snel weer naar buiten. Vervolgens door naar de haaienwereld. Mooi gedaan. De rollercoaster daar was ook gaaf, maar verschrikkelijk hoog. Ik kwam er met knikkende knieën uit. De rides hier zijn minder heftig dan bij Universal, maar wel veel langer. We hadden geen speedpass nodig, want de wachttijden waren maar vijf minuten. Het park was bijna leeg. Ik denk dat dit het minst aantrekkelijke park van Orlando is.
Mijn neef ging in de wildwaterbaan en kwam er drijfnat uit. Zo blij dat ik die heb overgeslagen. Daarna nog een rollercoaster voor hem waar je moest staan — unieke ride. Ik ben ondertussen naar de orca‑show gegaan. Vet hoor. Fantastische dieren en een superleuke show. Vooral het moment dat de orca het publiek mocht natmaken. Zo blij dat ik bovenin zat. Vond deze show een hoogtepunt van deze week. Echt prachtige beesten om te zien.
Mijn neefje ging daarna bij het zwembad zitten en ik ben nog even naar SeaLife geweest. Klein, maar leuke attractie. Vooral de tunnel waar je doorheen loopt met haaien boven je was erg gaaf.
Dat was Orlando. Wat een week. Veel gedaan en beleefd. Superleuk en echt genoten. Morgen gaan we naar Tampa.
Foto’s en video’s staan online.
Foto’s
2 Reacties
-
Ellis Schuurmans:31 mei 2026Zo hey, prachtig alles. Stuk voor stuk
-
Sabrina:6 juni 2026Hele leuke en mooie foto’s

