Skagway

7 september 2011 - Skagway, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag met de bus naar Yukon geweest, Canada het weer was daar prachtig en de natuur was weergaloos, vele mooie kleuren nu de herfst in aantocht is. Onderweg een aantal keren gestopt voor foto's. In de middag nog gestopt bij de kleinste desert of the world was wel grappig. Na de lunch naar het hondensleekamp geweest waar de honden getraind en klaar gemaakt voor de winter. Ik heb een tocht gemaakt door de bossen op een kar met ik geloof 8 honden ervoor was erg leuk en indrukwekkend om te zien hoe goed de honden luisteren naar de commando's van hun trainer.

Hierna naar de puppy wezen kijken was erg schattig zou er zo een mee willen nemen er waren ook pups van 6 weken oud.

Hierna naar het treinstation voor een rit in de white pass Yukon railway een oude trein uit het gold tijdperk met een prachtige route en een mooie afdaling terug naar Skagway. Hier was het helaas weer slecht weer, gauw een paar winkels bezocht en met een nat pak terug naar de boot.

Morgen naar Glacier Bay ben erg benieuwd hierna...

1. Mamma en Ton:
    7 september 2011
    Hoy jan
    wat jammer dat het weer zo slecht is,maar hier is het misschien nog erger windkracht 6-8 dus voor ons geen weer om te varen.
    we zijn erg benieuwd naar de fotos veel plezier morgen en we kijken uit naar een nieuw berichtje.
    groetjes mamma en ton
  2. esther:
    8 september 2011
    hoi jan
    zo te lezen heb je het goed naar je zin en zoals mama al schreef het weer is hier naadje pet!!
    veel plezier nog en ook ik ben benieuwd naar de rest van je foto's
    groetjes esther
  3. Martin:
    11 september 2011
    Hoi Jan,

Geweldige verhalen. De heli vlucht moet ondanks het weer toch indrukwekkend zijn geweest. Gelukkig is het weer in Yukon wel goed. We hebben hier 2 keer een mooie zaterdag gehad van > 25 graden maar dat was het dan, verder zoals al door anderen aangegeven veel regen.

Wel zielig voor die honden dat ze jou op een slee moeten voorttrekken... beter anderom ;-)

Groeten Martin, Carole en Marcus